هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی بر عملکرد نوآوری با تبیین نقش میانجی رهبری توانمندسازی در مدارس مقطع ابتدایی شهر الیگودرز میباشد. این پژوهش روش تحقیق از نوع کاربردی و به لحاظ زمان و منطق اجرا به ترتیب مقطعی و استقرایی است. همچنین تحقیقی توصیفی پیمایشی از شاخه میدانی است. جامعه آماری شامل کلیهی مدیران مدارس مقطع ابتدایی شهر الیگودرز میباشد که برابر با 70 نفر است. از بین جامعه آماری تعداد 59 نفر را با استفاده از روش نمونه گیری کوکران به عنوان نمونه آماری انتخاب و روش نمونهگیری از نوع تصادفی ساده میباشد. در این پژوهش برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. همچنین میزان روایی و پایایی متغیرها محاسبه شد که متغیرها و مولفهای آنها از روایی و پایایی مطلوبی برخوردار شدند. در انجام آن از تکنیکهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده میشود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمونهای تحلیل عاملی، معادلات ساختاری و سوبل با استفاده از نرمافزارهای آماری Spss 22 و Smart Pls انجام شده است. نتایج نشان میدهد، مدیریت منابع انسانی بر رهبری توانمندسازی در مدارس مقطع ابتدایی شهر الیگودرز، رهبری توانمندسازی بر عملکرد نوآوری در مدارس مقطع ابتدایی شهر الیگودرز و مدیریت منابع انسانی بر عملکرد نوآوری با تبیین نقش میانجی رهبری توانمندسازی در مدارس مقطع ابتدایی شهر الیگودرز، تأثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین مدیریت منابع انسانی بر عملکرد نوآوری در مدارس مقطع ابتدایی شهر الیگودرز، تأثیر معناداری ندارد.
زارعی مجد, فرشاد. (1402). تأثیر مدیریت منابع انسانی بر عملکرد نوآوری با تبیین نقش میانجی رهبری توانمندسازی. فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی
ISSN : 2783-3984, 3(1), 33-57.
MLA
فرشاد زارعی مجد. "تأثیر مدیریت منابع انسانی بر عملکرد نوآوری با تبیین نقش میانجی رهبری توانمندسازی". فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی
ISSN : 2783-3984, 3, 1, 1402, 33-57.
HARVARD
زارعی مجد, فرشاد. (1402). 'تأثیر مدیریت منابع انسانی بر عملکرد نوآوری با تبیین نقش میانجی رهبری توانمندسازی', فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی
ISSN : 2783-3984, 3(1), pp. 33-57.
VANCOUVER
زارعی مجد, فرشاد. تأثیر مدیریت منابع انسانی بر عملکرد نوآوری با تبیین نقش میانجی رهبری توانمندسازی. فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی
ISSN : 2783-3984, 1402; 3(1): 33-57.