کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، ایران.
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بازاریابی دیجیتال و نوآوری محصول با وفاداری به برند مشتریان فرآوردههای لبنی مانیزان کرمانشاه است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نظر روش آماری از نوع همبستگی است. روش گردآوری اطلاعات کتابخانهای و ابزار موردنیاز فیشبرداری است. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان شرکت فرآوردههای لبنی مانیزان کرمانشاه میباشد. روش نمونهگیری تصادفی ساده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر میباشد. روش گردآوری دادهها میدانی و ابزار موردنیاز استفاده از پرسشنامههای بازاریابی دیجیتال (محققساخته)، وفاداری به برند کریستالیس و چریسچو (2013) و نوآوری محصول پالادینو (2008) است. روش تجزیه و تحلیل دادهها آمار توصیفی با استفاده از نرمافزار SPSS26 است. همچنین جهت مدلسازی معادلات ساختاری از نرمافزار AMOS24 استفاده گردید. یافتهها نشان داد که میان بازاریابی دیجیتال و نوآوری محصول ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد. همچنین میان بازاریابی دیجیتال و وفاداری به برند ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد. در نهایت میان نوآوری محصول و وفاداری به برند ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد. همچنین شاخصهای برازندگی برای تمام فرضیهها و متغیرها در سطح مطلوب و مناسبی بهدست آمد که نشان دهندۀ این است که مدل فرضیه کلی پژوهش مورد تأیید قرار میگیرد. نتایج نشان داد که رابطه میان بازاریابی دیجیتال و نوآوری محصول با وفاداری به برند مورد تأیید میگردد.
موسوی فرد, سید رضا. (1401). بررسی رابطه بازاریابی دیجیتال و نوآوری محصول با وفاداری به برند مشتریان فرآوردههای لبنی مانیزان کرمانشاه. فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی
ISSN : 2783-3984, 2(2), 144-129.
MLA
سید رضا موسوی فرد. "بررسی رابطه بازاریابی دیجیتال و نوآوری محصول با وفاداری به برند مشتریان فرآوردههای لبنی مانیزان کرمانشاه". فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی
ISSN : 2783-3984, 2, 2, 1401, 144-129.
HARVARD
موسوی فرد, سید رضا. (1401). 'بررسی رابطه بازاریابی دیجیتال و نوآوری محصول با وفاداری به برند مشتریان فرآوردههای لبنی مانیزان کرمانشاه', فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی
ISSN : 2783-3984, 2(2), pp. 144-129.
VANCOUVER
موسوی فرد, سید رضا. بررسی رابطه بازاریابی دیجیتال و نوآوری محصول با وفاداری به برند مشتریان فرآوردههای لبنی مانیزان کرمانشاه. فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی
ISSN : 2783-3984, 1401; 2(2): 144-129.