%0 Journal Article %T تاثیر تجربه برند بر تمایل به پرداخت و طرفداری مشتری از برند %J فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی ISSN : 2783-3984 %I %Z 2783-3984 %A هوشنگی فر, سهیل %D 2022 %\ 06/20/2022 %V 2 %N 3 %P 145-130 %! تاثیر تجربه برند بر تمایل به پرداخت و طرفداری مشتری از برند %K برند %K تجربه برند %K تمایل به پرداخت %K طرفداری مشتری از برند %R %X در این پژوهش به دنبال بررسی تاثیر تجربه برند برتمایل به پرداخت و طرفداری مشتری از برند پرداخته شده است، پژوهش از لحاظ هدف جزو پژوهش های کاربردی است و از لحاظ روش پیمایشی و به لحاظ ماهیت نیز پژوهش توصیفی است، در این پژوهش که در بین مصرف کنندگان محصولات رشته ای و ماکارونی پرداخته شده است، با توجه به نامعلوم و نامتناهی بودن این مشتریان، بر اساس فرمول کوکران خطای 5% تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، برای این پژوهش از چند پرسشنامه استفاده شده است که برای بررسی تجربه برند و تمایل به پرداخت از پرسشنامه ویویدی و نایم و مرششد(2018) استفاده شده است و همچنین برای بررسی طرفداری مشتری از برند نیز از پرسشنامه شیمول و فا(2018) استفاده شده است. در ادامه با استفاده از نرم افزار smartpls و با استفاده از آزمون آماری معادلات ساختاری به بررسی این روابط پرداخته شد که نتایج نشان دهنده این بود که تجربه برند دارای یک رابطه مثبت معنادار با تمایل به پرداخت و طرفداری مشتری از برند است. %U https://www.hureca.ir/article_149667_7c24ca1f459c882c691b3c8fd64c3f95.pdf