@article { author = {یگانگی, سید کامران and محبی, مریم and ابراهیمی, مریم}, title = {بررسی رابطه یادگیری سازمانی و اعتماد سازمانی، مطالعه موردی: سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز}, journal = {فصلنامه علمی منابع و سرمایه انسانی ISSN : 2783-3984}, volume = {2}, number = {3}, pages = {49-29}, year = {2022}, publisher = {}, issn = {2783-3984}, eissn = {2783-3984}, doi = {}, abstract = {زمینه و هدف: هدف این تحقیق بررسی این دو موضوع برای یافتن ارتباط بین آن‌ها می‌باشد که در سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز انجام گرفته است.روش‌شناسی: این تحقیق از نظر روش پژوهش از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه و نمونه‌ی آماری شامل کارکنان و مدیران (سرپرستان و مدیران میانی) است که با استفاده از جدول مورگان و از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم، تعداد 90 نفر انتخاب گردیده‌اند. مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) به عنوان یک تکنیک قدرتمند و چند متغیره برای تجزیه و تحلیل روابط علی بین متغیرها و ابعاد آنها استفاده می‌شود.یافته‌ها: در این تحقیق ارتباط مثبت و معنی‌دار بین دو متغیر یادگیری سازمانی و اعتماد سازمانی مورد تأیید قرار گرفت. هم‌چنین رابطه‌ی بین ابعاد اعتماد سازمانی (اعتماد افقی، عمودی و مؤسسه‌ای) با ابعاد یادگیری سازمانی (چشم‌انداز مشترک، فرهنگ سازمانی، کار و یادگیری گروهی و تفکر سیستمی، رهبری مشارکتی، تسهیم دانش و توسعه‌ی شایستگی‌های کارکنان) مورد تأیید قرار گرفت.نتیجه‌گیری: با توجه به تأیید فرضیه اصلی تحقیق (وجود رابطه معنی داری بین یادگیری سازمانی و اعتماد سازمانی)، افزایش اعتماد در محیط سازمان منجر به بالا رفتن سطح یادگیری سازمانی می‌شود.}, keywords = {اعتماد افقی,اعتماد عمودی,اعتماد مؤسسه‌ای,چشم‌انداز,فرهنگ}, url = {https://www.hureca.ir/article_148902.html}, eprint = {https://www.hureca.ir/article_148902_a86fc5dfcc3b184b5027482be16d648e.pdf} }